torsdag 21. februar 2013

Matsnakk: blåbærpannekaker, oreokake og digg salat


Torsdag og snart helg - hva passer seg vel da bedre enn litt matsnakk? I helga har man jo gjerne litt ekstra med tid, og mange koser seg med å lage noe ekstra godt - både til frokost, middag og til kaffekosen.

Selv storkoser jeg meg på kjøkkenet, og jeg synes det er superkjekt med middag- og kaffebesøk. Ved noen få anledninger har jeg lagt ut mat-innlegg her på bloggen, og som litt re-inspirasjon - her er tre av dem:

Hva med å lage oreokake i skål? - en skål til hver av gjestene, eller en diger porsjon til deg selv og kjæresten?



Blåbærpannekaker? Fantastisk søndagsfrokost, men også veldig ålreit som sen fredagsmiddag. Kooos!



...og til slutt - for å ikke bare oppfordre til sukkermat: Superdigg salat! Denne du prøve. Favoritt!


Har du noen supergode, ikke alt for avanserte, mattips å dele? Kjør på! Kommenter under innlegget, enten med tekst eller med lenk til et eget mat-innlegg. Da blir jeg innmari glad!
 
Ha en fiiin, smakfull torsdag!
Selv skal jeg til supersøstra og spise sushi i kveld, juhuu,
 
 
 ♥ hilsen Silje

3 kommentarer:

  1. - vann i munnen-
    Oreo i skål!!! Å hjelpes!! Den skal prøves :)
    ..og du! Tuuusen takk for hyggelig hilsen på bloggen min!
    Veldig koselig :)

    Stor klem fra Ida Susanne

    SvarSlett
  2. Det er så digg med litt matinspirasjon iblant :) Oreokaken i skål må selvsagt prøves om ikke så altfor lenge!
    Jeg skal feire bursdag i helgen og på menyen så står det bruchetta med spekeskinke og pasta med kylling, sopp, bacon og ruccola!

    Klem

    SvarSlett
  3. Mmmm..nå ble jeg sulten!!!
    Alt ser fristende ut, så dette må jeg røve en dag :).
    Jeg er ikke så glad i å kokkelere, men det er heldigvis mannen min!
    Og jeg synes også det kan være moro å gjøre det når vi har gjester.

    Takk for inspirasjonen :).
    Klem Einy

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen noen ord : )) Det setter jeg stor pris på!

Om du ikke har egen blogg, velg "anonym" og skriv eventuelt navnet ditt i slutten av kommentaren ; )